2019 Archive

Credits

  • Curator; Architecture, Pavillion:
    Aleksandra Wasilkowska (Shadow Architecture Founder)

    Curator; Director:
    Krzysztof Garbaczewski (Dream Adoption Society Founder)

    VR and AR Architecture: Aleksandra Wasilkowska in collaboration
    with members of Shadow Architecture: Karolina Kotlicka and Monika Olesko
  • Interaction Design, VR and AR Producer:
    Wojtek Markowski

    Experience Design, VR and AR Programming and Art Direction:
    Marta Nawrot, Jagoda Wójtowicz, Maciej Gniady, Anastasiia Vorobiova,
    Krystian Brych, Sebastian Janisiewicz, Anna Skrzypczyk

    Music Composition for VR and AR:
    Jan Duszyński

    VR Voice-Over:
    Laura Elizabeth Goodier
  • Set Install:
    Paweł Paciorek

    Graphic design:
    Krzysztof Pyda

    Project Production:
    Maria Bogdaniuk, Krystyna Mogilnicka,
    Edyta Zielnik (Zbigniew Raszewski Theatre Institute)

Description

Imagine two cities, where the inhabitants live in parallel realities. The streets are doubled, multiple crosshatches appear along the facades, giving out onto a sprawling view of the double city. Every building is a hybrid; two functions and two spaces co-exist simultaneously. Within a single building, one can be at home or in the tomb, at the bazaar or in a palace, you are able to decide how to be in both places at the same time.

APORIA. THE CITY IS THE CITY została stworzona przez Dream Adoption Society i Shadow Architecture oraz wyprodukowana przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego jako część programu głównego Praskiego Quadriennale 2019. Projekt został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Publikacja APORIA. THE CITY IS THE CITY otrzymała główną nagrodę Polish Graphic Design Awards 2019 w kategorii Wydawnictwo – Album i katalog, wyróżnienie w kategorii Katalogi, wydawnictwa bibliofilskie i inne w 60. Konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek “Najpiękniejsze Książki Roku 2019″ oraz honorowe wyróżnienie w konkursie „Best Book Design from all over the World” 2021 przyznawane przez Stifung Buchkunst w Lipsku.

https://prospero.e-teatr.pl/glowna/13701-aporia-the-city-is-the-city.html

Photos

Dwie kobiety fotografują jedną z instalacji artystycznych - makietę architektoniczną - wieloelementową konstrukcję z białymi elementami; budynkiem o złotej kopule.
fot. Markéta Bendová
Kobieta i mężczyzna podczas korzystania z okularów VR.
fot. Markéta Bendová
Dwóch mężczyzn; jeden zdejmuje okulary VR; drugi właśnie je zakłada przy wsparciu opiekunki wystawy.
fot. Markéta Bendová
Wnętrze galerii; w centrum konstrukcja z białych kubików - przypomina wzniesienie z foremnych brył; wysokie na kilka metrów; na jego szczycie siedzi mężczyzna, który robi zdjęcie; pozostali siedzą niżej - na kubikach blisko podłogi; jedna z kobiet jest w trakcie wspinaczki na górę.
fot. Markéta Bendová
Zbliżenie na telefon, na którego ekranie jest animacja z rozszerzonej rzeczywistości; przed obiektywem telefonu książka z czarno-białymi rysunkami.
fot. Markéta Bendová
Kolejny przykład użycia rozszerzonej rzeczywistości; na ekranie smartfonu pokazuje się trójwymiarowa, kolorowa, geometryczna konstrukcja.
fot. Markéta Bendová
Dwoje dzieci korzysta z okularów VR, siedząc na wcześniej opisywanej białej konstrukcji z kubików.
fot. Markéta Bendová
Portret dwóch mężczyzn korzystających z okularów VR.
fot. Markéta Bendová
Kolejne ujęcie na mężczyzn w okularach VR; w tle biała konstrukcja z kubików.
fot. Markéta Bendová
Zbliżenie na malutką, białą figurkę - niby zabawkowego żołnierzyka; postać to kobieta w spódnicy, zdaje się salutować; figurkę umieszczono na blaszanym, złotym tle, które dominuje w kadrze zdjęcia.
fot. Markéta Bendová
Zdjęcie wcześniej opisanej figurki, jest umieszczona pomiędzy białymi elementami rzeźbiarskimi, co pokazuje jej niewielką skalę.
fot. Markéta Bendová
Zbliżenie na szklaną piramidę, która jest elementem opisanej na początku makiety architektonicznej.
fot. Markéta Bendová

The project was produced by The Zbigniew Raszewski Theatre Institute as part of the main program of the Prague Quadrennial 2019.

Financed by the Polish Minister of Culture and National Heritage.