Archiwum 2019

Twórcy

  • Kuratorka / twórczyni architektury:
    Aleksandra Wasilkowska (Shadow Architecture)

    Kurator / reżyser:
    Krzysztof Garbaczewski (Dream Adoption Society)

    Architektura VR, AR oraz polskiego pawilonu: A
    leksandra Wasilkowska we współpracy
    z Karoliną Kotlicką i Moniką Oleśko (Shadow Architecture)
  • Interaction Design / producent VR i AR:
    Wojtek Markowski

    Experience Design / Art Direction / programowanie VR i AR:
    Marta Nawrot, Jagoda Wójtowicz, Maciej Gniady, Anastasiia Vorobiova,
    Krystian Brych, Sebastian Janisiewicz, Anna Skrzypczyk

    Kompozycja muzyczna VR i AR:
    Jan Duszyński

    Lektorka VR:
    Laura Elizabeth Goodier
  • Wykonawca konstrukcji scenograficznej:
    Paweł Paciorek

    Projekt graficzny publikacji:
    Krzysztof Pyda

    Produkcja projektu:
    Maria Bogdaniuk, Krystyna Mogilnicka,
    Edyta Zielnik (Instytut Teatralny)

Opis

Wyobraź sobie dwa miasta, których mieszkańcy żyją w równoległych rzeczywistościach. Każdy z budynków jest hybrydą, współistnieniem dwóch funkcji i przestrzeni naraz. W tym samym budynku możesz być w domu lub na cmentarzu, na bazarze lub na stadionie, możesz zdecydować aby być w obu miejscach naraz.

APORIA. THE CITY IS THE CITY została stworzona przez Dream Adoption Society i Shadow Architecture oraz wyprodukowana przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego jako część programu głównego Praskiego Quadriennale 2019. Projekt został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Publikacja APORIA. THE CITY IS THE CITY otrzymała główną nagrodę Polish Graphic Design Awards 2019 w kategorii Wydawnictwo – Album i katalog, wyróżnienie w kategorii Katalogi, wydawnictwa bibliofilskie i inne w 60. Konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek „Najpiękniejsze Książki Roku 2019″ oraz honorowe wyróżnienie w konkursie „Best Book Design from all over the World” 2021 przyznawane przez Stifung Buchkunst w Lipsku.

https://prospero.e-teatr.pl/glowna/13701-aporia-the-city-is-the-city.html

Galeria

Dwie kobiety fotografują jedną z instalacji artystycznych - makietę architektoniczną - wieloelementową konstrukcję z białymi elementami; budynkiem o złotej kopule.
fot. Markéta Bendová
Kobieta i mężczyzna podczas korzystania z okularów VR.
fot. Markéta Bendová
Dwóch mężczyzn; jeden zdejmuje okulary VR; drugi właśnie je zakłada przy wsparciu opiekunki wystawy.
fot. Markéta Bendová
Wnętrze galerii; w centrum konstrukcja z białych kubików - przypomina wzniesienie z foremnych brył; wysokie na kilka metrów; na jego szczycie siedzi mężczyzna, który robi zdjęcie; pozostali siedzą niżej - na kubikach blisko podłogi; jedna z kobiet jest w trakcie wspinaczki na górę.
fot. Markéta Bendová
Zbliżenie na telefon, na którego ekranie jest animacja z rozszerzonej rzeczywistości; przed obiektywem telefonu książka z czarno-białymi rysunkami.
fot. Markéta Bendová
Kolejny przykład użycia rozszerzonej rzeczywistości; na ekranie smartfonu pokazuje się trójwymiarowa, kolorowa, geometryczna konstrukcja.
fot. Markéta Bendová
Dwoje dzieci korzysta z okularów VR, siedząc na wcześniej opisywanej białej konstrukcji z kubików.
fot. Markéta Bendová
Portret dwóch mężczyzn korzystających z okularów VR.
fot. Markéta Bendová
Kolejne ujęcie na mężczyzn w okularach VR; w tle biała konstrukcja z kubików.
fot. Markéta Bendová
Zbliżenie na malutką, białą figurkę - niby zabawkowego żołnierzyka; postać to kobieta w spódnicy, zdaje się salutować; figurkę umieszczono na blaszanym, złotym tle, które dominuje w kadrze zdjęcia.
fot. Markéta Bendová
Zdjęcie wcześniej opisanej figurki, jest umieszczona pomiędzy białymi elementami rzeźbiarskimi, co pokazuje jej niewielką skalę.
fot. Markéta Bendová
Zbliżenie na szklaną piramidę, która jest elementem opisanej na początku makiety architektonicznej.
fot. Markéta Bendová

Projekt zrealizowany przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w ramach Programu Głównego Praskiego Quadriennale 2019.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.