Twórcy
- Kurator:
Agnieszka Jelewska
Projekt przestrzeni:
Jerzy Gurawski oraz ARPA Architektoniczna Pracownia Autorska Jerzego Gurawskiego - Tomasz Mor, Jakub Chrzanowski, Marek Szapiel, Krzysztof Łuczak
Experience Designer:
Michał Krawczak - Sound Designer:
Rafał Zapała
Interaction Desiger:
Paweł Janicki
Interactive System Engeneer:
Michał Cichy
Producent wykonawczy:
Anna Galas-Kosil - Koordynator:
Edyta Zielnik
Rzecznik prasowy:
Łukasz Orłowski
Konsultacje techniczne i realizacja ekspozycji:
AA Studio Kombiko Bis
Projekt graficzny materiałów promocyjnych:
Manuka Studio
Opis
W 1968 roku, kiedy Jerzy Grotowski pracował nad swoim ostatnim spektaklem, Apocalypsis cum figuris, jednym z najważniejszych wydarzeń teatralnych XX wieku, myślał o przestrzeni jako o wartości, która rozciąga się i rozpościera między ludźmi. Przestrzeń, którą sobie wyobrażał, była pustą, antropocentryczną przestrzenią, otwartą na nawiązywanie relacji między ludźmi i poszukiwanie duchowej głębi jednostki. Nasz wysiłek przypomnienia tamtego wydarzenia dziś, na początku XXI wieku, nabiera niezwykłego znaczenia – zwłaszcza, że jednym z prowodyrów tego aktu jest Jerzy Gurawski, scenograf, który współpracował z reżyserem w pierwszym etapie jego działalności artystycznej. Dla Grotowskiego apokalipsa oznaczała w pewnym sensie rozkład i defragmentację kluczowej dla polskiej historii tradycji romantyzmu, ale także równoległy rozpad dokonujący się w obrębie tradycyjnych tekstów dramatycznych, dialogu, komunikacji scenicznej.
Polska wystawa narodowa Post-Apocalypsis, której kuratorką jest Agnieszka Jelewska, została nagrodzona Złotym Medalem 13. edycji festiwalu Prague Quadrennial of Performance Design and Space.
Złoty Medal PQ 2015 za Sound Design trafił do polskiego zespołu za projekt Post-Apocalypsis, który jury doceniło za mądre wykorzystanie dźwięku – wrażliwy i interaktywny projekt dźwiękowy odzwierciedla współczesne idee odnoszące się do relacji między człowiekiem, naturą i technologią w ramach hybrydowego systemu komunikacji.
Galeria
Projekt zrealizowany przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w ramach Programu Głównego Praskiego Quadriennale 2019.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.