PQ 2023

Credits

  • Collective Team: Zuzanna Berendt, Ludomir Franczak, Magdalena Franczak, Michał Fronk, Anna Majewska, Sára Märc, Ida Ślęzak

    Collaboration: Petr Dlouhý, Katharina Joy Book, Michał Salwiński, Zuzana Šklíbová

    Music: Marcin Dymiter, Ola Rzepka, Tokyo Drift – Pavla Bastlová

    Voice: Małgorzata Biela, Anna Majewska, Sára Märc
  • Artistic Intervention within the Polish Pavilion at PQ 2023: Agata Siniarska

    Lecture in the Polish Pavilion during PQ 2023: Marco Stella, "We Have Never Been Humans, They Have Never Been Animals: Some Thoughts on Animal Domestication and Coevolution"

    Graphic Design for the Polish Pavilion: kilku.com (Idalia Smyczyńska, Robert Zając), Michał Fronk
  • Producer: Zbigniew Raszewski Theatre Institute

    Production:
    Anna Rudek-Śmiechowska,
    Krystyna Mogilnicka,
    Karolina Dziełak-Żakowska

Exhibition description

The format of the Polish pavilion for the Prague Quadrennial 2023 international scenographic exhibition is reflected in the term “crossroads.” It is a meeting spot for various research and artistic paths that lead to the creation of an installation and audio walks, and a starting point for participants to explore the space extending beyond the exhibition halls. The Polish pavilion is situated at an intersection of relationships between humans and non-humans, different materialities and temporalities. All these relationships unfold in the distinct location of this year’s Quadrennial: a former slaughterhouse in the Holešovice district.

Don’t we need new narratives? Another story about the world? Don’t we also need a new space for these stories? Are they no longer with us? Haven’t we been looking at it forever?

Teaser

The "Look Around" catalog

Zdjęcie; otwarty katalog wystawy; karta po lewej w kolorze brązowym i wytłoczonym nieregularnym znakiem; na tym napis: TOUCH AROUND; karta po prawej biała - ma geometryczne znaki oraz niewielkie zdjęcie wychudzonej krow
Zdjęcie stron katalogu ze wstępu; tekst nagłówka po angielsku: tools for experiencing the space / feeling around.
Kolejne karty katalogu; na obu stronach otwartej publikacji żółty owal; obok niego napisy: exercise in looking around: proximity check up i adnotacja dotycząca ćwiczenia o rozglądaniu się po przestrzeni.
Kolejne karty katalogu; tym razem z tekstem kuratorskim.
Okładka katalogu - lekko brązowa karta z niesymetrycznym wytłoczeniem; na tym napis: LOOK AROUND; katalog zszyto tak, że na grzbiecie widać nici.

Downloads

Images

Rysunkowa dokumentacja rozmów prowadzonych podczas projektu; pospiesznie szkicowane sceny: rozmów przy kawie; rozmów na Zoomie, a pod tym - pies swobodnie wyciągnięty pod stołem.
Rysunek; grupa osób podczas rozmowy przy wspólnym stole i laptopie; nad tym zbliżenie na twarze - kobiety i mężczyzny.
Schematycznie odrysowany widok okna platformy do spotkań on-line; w niby-kamerach 7 ludzkich twarzy, w tym jedna odrobinę powiększona względem reszty; na większości twarzy maluje się skupienie.
Skan analogowego zdjęcia; grupa osób siedzi na brukowanej ulicy w okręgu; dyskutują ze sobą; jedna osoba robi notatki; w tle skromne zabudowania staromiejskie.
Rozbudowana grafika komputerowa z notatkami lub inspiracjami dla osób tworzących wystawę; jest na niej mnóstwo starych zdjęć; grafik i wizualizacji, które są pogrupowane, ale i połączone ze sobą wieloma liniami.
Zbliżenie na podniszczoną posadzkę z lastryko, na niej, w centrum, stara i omszała skarpeta; dookoła niej drobne listki i kamienie.
Zbliżenie na brzeg zbiornika wodnego; przy brzegu mnóstwo okorowanych gałęzi; prawdopodobnie to bobrze żeremie.
Wąski kadr na ubite podłoże z piachu; w centrum drobny fragment pomarańczowo-białej tkaniny; jest podniszczona i wdeptana w podłoże; obok drobne kamyki.
Piaszczysta droga; na niej ślady butów i opon samochodu; w centrum kadru różowawa podarta tkanina; jest wgnieciona w podłoże.
Duża, lniana tkanina, jest rozłożona na trawniku; brudna i lekko pomięta; jej stan zdradza, że leżała w tym miejscu przez długi czas.
Zbliżenie na soczysto zielony trawnik; na górze zdjęcia fragment zbiornika wodnego; przez mniej więcej połowę kadru przebiega wąska, pozioma linia z suchych traw i patyków.
Zdjęcie grupy osób zwiedzających wystawę; za nimi artystyczna konstrukcja z fragmentów tkanin.
fot. Markéta Bendová
Mocne zbliżenie na blat stołu; większość stołu jest obsypana piachem, na nim są tkaniny, gałęzie i fragment zielonego drutu; na krawędzi zdjęcia jest fragment blatu bez piachu a na nim - otwarta publikacja z artystycznymi zdjęciami.
fot. Markéta Bendová
Zbliżenie na fragment wystawy; swobodna kompozycja z tkanin, którą rozwieszono na konstrukcji z patyków i sznurków; w tle stalowe rusztowanie.
fot. Markéta Bendová
Zbliżenie na dłoń mężczyzny, który sięga po tekst kuratorski; karty z tekstem leżą na fragmencie deski; ta z kolei jest na zasypanej piachem podłodze.
fot. Markéta Bendová
W centrum zdjęcia jest mężczyzna przeglądający publikację; sfotografowano go zza konstrukcji z okorowanych patyków i lekkich tkanin.
fot. Markéta Bendová
Zbliżenie na mężczyznę z poprzedniego zdjęcia; wciąż jest podczas lektury publikacji.
fot. Markéta Bendová
Konstrukcja z patyków, gałęzi i swobodnie na nich zawieszonych pół-transparentnych tkanin; całość przypomina fragmenty namiotu lub prowizorycznego schronienia.
fot. Markéta Bendová
Mężczyzna na wystawie; przykucnął w dłoniach ma zwinięty niewielki fragment tkaniny.
fot. Markéta Bendová
Zbliżenie na fragment struktury na wystawie - wielokolorową tkaninę.
fot. Markéta Bendová
Obiekty na wystawie - fragmenty z metalu i drewna; a obok nich - drobne elementy cegieł, kamieni i skorodowanego metalu; w kadrze jest dłoń mężczyzny, który dotyka jasno-kremowej, trudnej do zidentyfikowania, struktury o kształcie zbliżonym do prostokąta.
fot. Markéta Bendová
Mężczyzna, który skanuje kod QR przy grupie zdjęć swobodnie naklejonych na kremową ścianę.
fot. Markéta Bendová
Na pierwszym planie niewielki fragment obiektu - drobny, okorowany patyk i zawinięta konstrukcja z tkanin; w tle mężczyzna oglądający zdjęcia na ścianie.
fot. Markéta Bendová
Portret kobiety, która przechadza się po wystawie.
fot. Markéta Bendová
Młody mężczyzna sfotografowany na tle wystawy; ma w dłoni krótki patyk.
fot. Markéta Bendová