
Twórcy
- Kuratorka / twórczyni architektury:
Aleksandra Wasilkowska (Shadow Architecture)
Kurator / reżyser:
Krzysztof Garbaczewski (Dream Adoption Society)
Architektura VR, AR oraz polskiego pawilonu: A
leksandra Wasilkowska we współpracy
z Karoliną Kotlicką i Moniką Oleśko (Shadow Architecture) - Interaction Design / producent VR i AR:
Wojtek Markowski
Experience Design / Art Direction / programowanie VR i AR:
Marta Nawrot, Jagoda Wójtowicz, Maciej Gniady, Anastasiia Vorobiova,
Krystian Brych, Sebastian Janisiewicz, Anna Skrzypczyk
Kompozycja muzyczna VR i AR:
Jan Duszyński
Lektorka VR:
Laura Elizabeth Goodier - Wykonawca konstrukcji scenograficznej:
Paweł Paciorek
Projekt graficzny publikacji:
Krzysztof Pyda
Produkcja projektu:
Maria Bogdaniuk, Krystyna Mogilnicka,
Edyta Zielnik (Instytut Teatralny)
Opis
Wyobraź sobie dwa miasta, których mieszkańcy żyją w równoległych rzeczywistościach. Każdy z budynków jest hybrydą, współistnieniem dwóch funkcji i przestrzeni naraz. W tym samym budynku możesz być w domu lub na cmentarzu, na bazarze lub na stadionie, możesz zdecydować aby być w obu miejscach naraz.
APORIA. THE CITY IS THE CITY została stworzona przez Dream Adoption Society i Shadow Architecture oraz wyprodukowana przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego jako część programu głównego Praskiego Quadriennale 2019. Projekt został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Publikacja APORIA. THE CITY IS THE CITY otrzymała główną nagrodę Polish Graphic Design Awards 2019 w kategorii Wydawnictwo – Album i katalog, wyróżnienie w kategorii Katalogi, wydawnictwa bibliofilskie i inne w 60. Konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek „Najpiękniejsze Książki Roku 2019″ oraz honorowe wyróżnienie w konkursie „Best Book Design from all over the World” 2021 przyznawane przez Stifung Buchkunst w Lipsku.
https://prospero.e-teatr.pl/glowna/13701-aporia-the-city-is-the-city.html
Galeria












Projekt zrealizowany przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w ramach Programu Głównego Praskiego Quadriennale 2019.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.